Savjeti za bolje noćne fotografije

Mnogi početnici digitalne fotografije potroše velik novac na fotoaparat i proporcionalno količini novca imaju i velika očekivanja, no fotografije u uslovima smanjenog svijetla im još uvijek ne ispadaju dobro. Potrebno je samo malo znanja. Komplikovani svjetlosni uslovi, kako bismo nazvali večernje sate slabašno osvijetljene  sijalicama,  zahtijevaće malo više truda oko fotografije od jednostavnog usmjeravanja fotoaparata i okidanja. Uvijek je moguće sve prepustiti automatici koja će upaliti blic i napraviti fotografiju na kojoj će se koliko-toliko vidjeti objekt, no želite li nešto bolje fotografije, pročitajte ove savjete.

1. Izbjegavajte upotrebu blica kad god je to moguće. Isključivanjem blica u uslovima slabog svjetla ekspozicija će se značajno produžiti. Tome se može doskočiti podizanjem ISO vrijednosti na fotoaparatu. Radi li se o kakvom naprednijem, nalik SLR fotoaparatu ili SLR-u, ISO vrijednost može se podići vrlo visoko. Kod kompaktnih digitalnih fotoaparata ne isplati se podizati je iznad vrijednosti ISO 400. Razlog je previše digitalnog šuma koji kreiraju mali CCD čipovi.

Ako je ekspozicija još uvijek preduga da bi fotografije ispale oštro, pređite na drugi korak.

2. Imate li kontrolu nad otvaranjem blende na svom fotoaparatu, otvorite je koliko god više možete. To znači da broj pored kojeg stoji slovo f (npr. f/1.8) smanjite dokle  dopušta fotoaparat. U isto vrijeme valja objektiv, ako je zum, postaviti na što širi ugao tj. odzumirati. Na taj način će u njega upasti više svijetla što će skratiti ekspoziciju.

Kupovina malih stalaka za fotoaparat ili nečeg sličnom Gorillapodu takođe nije loša ideja. Tada valja iskoristiti funkciju okidanja s vremenskih intervalom da pritisak na okidač ne pomakne fotoaparat.

3. Balansirajte bijelu boju. Fotografije pod vještačkim svijetlom ne prikazuju dobro bijelu boju, bude žuta, plava pa čak i zelenkasta – zavisno od svijetla. Potrebno je namjestiti opciju koja se u meniju fotoaparata naziva White Balance. Većina fotoaparata ima već definisane postavke za određene situacije pa ih isprobajte, uglavnom će raditi dobro. Cilj je da bijela boja bude što sličnija sebi.

4. Za noćnu fotografiju grada, neba ili nečeg sličnog zaboravite automatiku i blic. Noćni motivi nikako se ne mogu fotografisati bez pomoći stativa. Ekspozicije u takvim slučajevima traju i do nekoliko desetina sekundi pa i puno duže, a niko ne može savršeno mirno držati fotoaparat tako dugo vremena. Uz stativ je pametno nabaviti i daljinski upravljač za okidanje fotografija bez diranja samog fotoaparata jer i to proizvodi vibracije koje mogu zamutiti fotografiju. Nemojte se obeshrabriti nakon prvih pokušaja, treba vremena da se uvježba fotografisanje po noći, pokušavajte i gledajte gdje ste pogriješili. Barem digitalna fotografija nema velikih troškova po fotografiji.

5. Nemojte se ustručavati popravaka u Photoshopu ili nekom drugom softveru za obradu fotografija, pogotovo uklanjanja digitalnog šuma posebnim filtrima poput Noise Ninje.

Tportal.hr
)

Još

Pesticidi smanjuju inteligenciju djece

Dobro isperite kupljeno voće i povrće jer pesticidi mogu ozbiljno … [Opširnije...]

VIDEO: Preslatki pingvinčić Cookie razgalit će vaše srce

Cookie je maskota ZOO-a u američkom Cincinnatiju, a iako je visok … [Opširnije...]

Sve blagodeti peršuna

Peršun je neizostavni dodatak u kuhinji, koga ima na pijacama u svako … [Opširnije...]

Da glava ne boli

„Boli me glava“ - izraz je koji je danas čest koliko i „dobar dan“. … [Opširnije...]

Koje je ulje najzdravije

Ulja nisu samo bogat izvor energije, već obezbjeđuju osnovne masne … [Opširnije...]

Comments

  1. Odlican tekst, jeste za pocetnike ali meni je ponudio Noise Ninja i bas sam zadovoljan! Hvala!

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Portal mozete pratiti na adresama: durmitor.com, durmitor.net, durmitorcg.com, destination-durmitor.org, odjek.com...Za bilo koji oblik saradnje(turistička promocija, razmjena linkova...) pišite na naš e-mail
E-mail