Zašto je trčanje bolje od teretane?

Ovde dajemo 5 razloga zašto je trčanje “bolje” i zašto je važno da uz trčanje radite i vježbe snage kako biste bili aktivni, vitki i u dobroj formi.

Trčanje je opuštanje za mozak

I gym i trčanje učiniće vas otpornijim na stres, ali trčanje u prirodi, na otvorenom vazduhu, posebno u parku, šumi ili pored vode, imaće blagodetan učininak na mozak. Zagarantovan duhovni odmor u poređenju sa zatvorenim prostorom i istovjetnim prizorom u tereatani.

Trčanje je uvek dostupno

Mnogi da bi stigli do teretane moraju da koriste automobil ili gradski prevoz. To zahtijeva probijanje kroz gužvu, dodatno vrijeme, kao i zagađivanje životne okoline. Takođe, čak i da ne idete prevozom do teretane, povratak iz gyma zna da bude zamoran. Na trčanje krenite iz vašeg ulaza, a trening završite na 5 minuta od stana. Prošetajte do kuće i prije tuširanja uradite istezanje.

Trčanje sagorijeva više kalorija

Za mršavljenje najbolje varijanta je kombinacija trčanja i teretane. Ako već birate samo jedno, onda izaberite trčanje pošto ono troši više kalorija nego odlazak u teretanu. U pauzama trčanja ipak radite vježbe snage, poput sklekova i trbušnjaka.

Zašto je trčanje bolje od teretane?

Trčanje je kardio trening

Trčanje poboljšava vašu aerobnu kondiciju jačajući vaše srce. Takođe, povećava se VO2 max i efikasnost korišćenja kiseonika, a sve to rezultira i snižavanjem pulsa u mirovanju, kao i rešavanju problema sa krvnim pritiskom, smanjivanju mogućnosti od šloga, infarkta…

Trčanje zbog trka i društva

Trčanje vam daje priliku da upoznajete nove ljude na treninzima i trkama. Zbog trčanja ćete putovati na trke u zemlji ili inostranstvu. Povezivaćete se sa različitim ljudima i stvaraćete dublje veze sa njima. Takođe, u trčanju se lako postavljaju novi ciljevi, te je i sam trening često interesantniji nego teretana, a rezultat jasno merljiv

 

Trčanje ne radi…

Trčanje nije dovoljno jer trčanje će vas učiniti slabim u gornjem dijelu ako ne posvetite pažnju i treningu snage. Uz trčanje ćete najlakše smršati, ali ako prestanete sa trčanjem, masne naslage će se brže vratiti, jer ne postoje mišići koji bi trošili dodatnu energiju. Te mišiće ćete dobiti treningom snage.

Extra kombinacija: Kardio + Gym

Na kraju, da naglasimo, da tereatana takođe sagorijeva masti, ali i stvara čiste mišiće, tako da vam dugoročno pomaže da ostanete vitki i snažni. Teretana je neizostavni trening kod svih sportista, a  trening snage  smanjuje mogućnost da se povrijedite kod trčanja, da trčite jače i snažnije. Takođe, izgledaćete mnogo bolje nego kada biste samo trčali.

Zato, naš predlog je: minimum 3 puta nedeljno trčanje + 2 puta teretana, a u slobodno vreme plivajte, vozite bajs i vježbajte, radite..

 

Izvor:trčanje

Kanal MOST-a

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: