Djeca

NAJBOLJI PEDAGOŠKI “RECEPTI”, “Sve što trebam znati naucio sam još u vrticu”, DRAGO MOJE DIJETE!, DJECA UCE ONO ŠTO DOŽIVLJAVAJU, ŽIVIMO ZAJEDNO, ALI S RAZLIKAMA, PISMO RODITELJA…


NAJBOLJI PEDAGOŠKI “RECEPTI”

ako te tvoje dijete potraži pogledom
– pogledaj ga !
ako te tvoje dijete dodirne svojim rukama
– zagrli ga!
ako te tvoje dijete dodirne svojim usnama
– poljubi ga!
ako ti tvoje dijete želi nešto reci
– poslušaj ga!
ako se tvoje dijete osjeca bespomocno
– pomozi mu!
ako se tvoje dijete osjeca usamljeno
– prati ga!
ako se tvoje dijete osjeca žalosno
– utješi ga!
ako se tvoje dijete osjeca obeshrabreno
– osokoli ga!

Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što ciniti i kakav biti, naucio sam još u vrticu.

Mudrost me nije cekala na vrhu planine, na kraju dugog školovanja, nego se krila u pješcaniku djecjeg igrališta.
A evo što sam ondje naucio:
SVE PODIJELI S DRUGIMA
IGRAJ POŠTENO.
NE TUCI LJUDE.
SVAKU STVAR VRATI GDJE SI JE NAŠAO.
POCISTI ZA SOBOM.
NE UZIMAJ ŠTO NIJE TVOJE.
KAD NEKOGA POVRIJEDIŠ, IZVINI SE.
PERI RUKE PRIJE JELA.
PUSTI VODU U WC.
VOCE i POVRCE JE ZDRAVO.
ŽIVI URAVNOTEŽENO: MALO UCI, MALO RAZMIŠLJAJ, CRTAJ, SLIKAJ, PJEVAJ i PLEŠI, IGRAJ SE i RADI – SVAKI DAN OD SVEGA PO MALO.
SVAKOG POSLIJEPODNEVA ODSPAVAJ
KAD IZAÐEŠ U SVIJET, BUDI OPREZAN, DRŽI SE ZA RUKE i NE UDALJAVAJ SE OD SVOG PRIJATELJA.
NE ZABORAVI DA CUDO POSTOJI: SJETI SE ONE SJEMNKE U PLASTICNOJ CAŠICI – KORIJEN JE KRENUO U DUBINU, STABLO U VISINU, NIKO NE ZNA ZAŠTO i KAKO. TAKO JE i SA NAMA.
Sve što trebamo znati sadržano je negdje u ovom popisu.
I zlatno pravilo, i ljubav, i temeljna pravila higijene. Ekologija i politika, ravnopravnost i zdrav život.

ROBERT Fulghum:
“Sve što trebam znati naucio sam još u vrticu”

pismo roditelja djetetu:

DRAGO MOJE DIJETE!

Ono što ti prvo moram reci je da te bezuslovno volim. Ponekad mi se cini da je cijeli svijet stvoren zato da ga ti istražiš, da Sunce izlazi samo zato da svoje zrake uplete u tvoju prekrasnu kosu i da te pomiluje po licu, da se svako jutro probudim da vidim kako si naraslo, kako si nešto novo naucilo i da se bezbroj drugih obicnih cuda na ovome svijetu dogadja samo zbog tebe.
Da, želim biti roditelj najbolji kakav mogu biti. Želim te voljeti, poddržavati te i biti uz tebe kad padneš i kad poskociš. Takode želim da znaš da nisam savršen roditelj, ali ja to ni ne moram biti, najvažnije mi je da znam da me voliš i najvažnije za tebe je da znaš da te volim. Ljubav je ono što te pokrece rasti, i u visinu, ali i na onaj drugi rast – rast tebe kao osobe. Priznajem ti da si prava licnost, da znaš što želiš, da imaš pravo biti ljutito isto kao i ja, kao da imaš pravo osjecati srecu, ljubav i zadovoljstvo kao i ja.
Porucujem ti da te volim – sada i zauvijek.

tvoj tata ili
tvoja mama
ili oboje

DJECA UCE ONO ŠTO DOŽIVLJAVAJU

Ako dijete živi s kritikom, uci osudivati.
Ako dijete živi s nasiljem uci se tuci.
Ako dijete živi sa strahom, uci biti zabrinutim.
Ako dijete živi sa samilošcu,, uci samo sebe sažalijevati.
Ako dijete živi s ismijavanjem, uci se sramiti.
Ako dijete živi s ljubomorom uci što je zavist.
Ako dijete živi sa stidom, uci se osjecaju krivice.
Ako dijete živi s ohrabrivanjem, uci se samopouzdanju.
Ako dijete živi u toleranciji, uci se strpljenju.
Ako dijete živi s pohvalama, uci cijeniti.
Ako dijete živi s prihvacanjem, uci se ljubavi.
Ako dijete živi s odobravanjem, uci voljeti samoga sebe.
Ako dijete živi s priznanjem, uci da je dobro imati cilj.
Ako dijete živi s dijeljenjem, uci o velikodušnosti. Ako dijete živi s poštenjem i pravednošcu, uci da postoje istina i pravda.
Ako dijete živi sa sigurnošcu, uci se vjeri u sebe i one oko sebe.
Ako dijete živi s prijateljstvom, uci da je svijet mjesto na kojem je ugodno živjeti.
Ako vi živite s mirom, vaše ce dijete živjeti spokojno.
S cime živi vaše dijete?

Dorothy Law Nolte

ŽIVIMO ZAJEDNO, ALI S RAZLIKAMA

Živimo zajedno, ali s razlikama:
neko sporo hoda,
neko lijepo piše,
neko lako uci,
neko teško diše,
neko slabo pjeva,
neko zbori cisto…

Ipak, svako dijete
u biti je isto:
malo toplo srce
i želja puna glava
da živimo zajedno, ali s razlikama.

Dragan Lendic

I DA NAUCE DA SAM JA TU—UVIJEK!

Kada bih ponovno mogla podizati svoje dijete

-Kada bih ponovno mogla podizati svoje dijete,više bih bojala prstima, a manje upirala prstom.
– Manje bih ga ispravljala, a više s njim veze uspostavljala.
– Skinula bih pogled sa sata, a više bacala pogled na njega.
– Pobrinula bih se da manje znam, a da mi više bude stalo.
– Išla bih na više izleta i puštala više zmajeva.
– Prestala bih izigravati ozbiljnost i ozbiljno bih se igrala.
– Trcala bih kroz više polja i gledala u više zvijezda.
– Više bih ga grlila, a manje vukla.
– Rijede bih bila stroga, a puno bih mu više toga priznavala.
– Najprije bih mu gradila samopouzdanje, a kasnije kucu.
– Manje bih ga poucavala ljubavi prema moci, a više o moci ljubavi.

Diane Loomans

PISMO RODITELJA

Jednoga dana kad mi djeca budu dovoljno velika da shvate logiku koja vodi roditelje, reci cu im:

– voljela sam te dovoljno da bih te pitala kamo ideš, s kim si i kada ceš se vratiti

– voljela sam te dovoljno da bih insistirala da štediš i sama sebi kupiš bicikl, iako smo imali dovoljno novca da bismo ti to mi mogli priuštiti

– voljela sam te dovoljno da šutim i dopustim da sama shvatiš kako te tvoj najbolji prijatelj iskorištava

– voljela sam te dovoljno da te natjeram da u prodavnicu odneseš napola pojedenu cokoladu i kažeš:”Ovo sam juce ukrao i sad sam donio novac”.

– voljela sam te dovoljno da ti dva sata budem za vratom dok ne pospremiš svoju sobu – posao za koji ti je trebalo 15 minuta

– voljela sam te dovoljno da ti dopustim vidjeti ljutnju, razocaranje i suze u mojim ocima (djeca moraju nauciti da im roditelji nisu savršeni)

– voljela sam te dovoljno da ti dopustim iskusiti posljedice onoga što radiš, cak i kad su one toliko bolne da meni slamaju srce

Ali najviše od svega, voljela sam te dovoljno da kažem NE i kad sam znala da ceš me mrziti zbog toga. Bile su to najteže bitke. Drago mi je što sam ih izvojevala jer na kraju, to su i tvoje pobjede.

Roditeljstvo je prekrasna i vrlo zahtjevna uloga u životu covjeka. Ne postoje propisani i prokušani «recepti» vaspitanja mladog covjeka – djeteta. Svako dijete traži svoj individualni pristup i to nas cini istraživacima djetetovog carobnog i nepredvidljivog svijeta kako bismo mu pomogli da se razvije kao potpuno, sretno i zadovoljno bice.

Još

Ranije ustajanje recept je za sreću, vitkost i bolje zdravlje

Oni koji ustaju prije sedam sati radnim danom i vikendom pokazuju … [Opširnije...]

Viršle ne davati djeci?

Nutricionisti smatraju da prerađevine ne bi valjalo davati djeci … [Opširnije...]

Vrganj – kralj pečurki

Vrganj je pečurka koja svakome prva padne na pamet kada se spominju … [Opširnije...]

Hrabra djevojčica

Njeno ime je Nikki. Stanuje u mojoj ulici. Ta mlada dama godinama mi … [Opširnije...]

Mediteranski recept -Pečeni paradajz sa bijelim lukom

Sastojci: 4 češnja sjeckanog bijelog luka soli i bibera po ukusu, 1 … [Opširnije...]

Leave a Reply

Portal mozete pratiti na adresama: durmitor.com, durmitor.net, durmitorcg.com, destination-durmitor.org, odjek.com...Za bilo koji oblik saradnje(turistička promocija, razmjena linkova...) pišite na naš e-mail
E-mail