Više žvakanja hrane utiče na smanjenje apetita

Ljudi koji duže žvaću hranu unose manje kalorija, prvenstveno zbog toga što se aktiviraju hormoni koji regulišu apetit, pokazala je nedavno objavljena studija.”Ako žvaćete hranu 40 umjesto 15 puta, unijećete za oko 12 odsto manje kalorija”

, ističe se u studiji kineskih naučnika, objavljenoj u “Američkom časopisu kliničke ishrane”, prenijeli su britanski mediji.

Vođa studije Dži Li, sa medicinskog univerziteta u istočnom kineskom gradu Harbinu, došao je do zaključka da su gojazni ljudi, u poređenju sa onima normalne težine, unosili više hrane i da su je manje puta žvakali – jedno žvakanje na jedan gram hrane.

Ovom studijom je bilo obuhvaćeno 30 mladih ljudi – 14 gojaznih i 16 normalne težine, a cilj je bio da se sazna da li na težinu utiče to koliko pute sažvaćemo hranu prije nego što je progutamo.

Naučnici su, takođe, željeli da saznaju da li i kako žvakanje utiče na nivo šećera u krvi i hormone koji učestvuju u regulaciji apetita, s obzirom na to da su neke prethodne studije pokazale da je gojaznost povezana sa bržim unosom i nedovoljnim sažvakavanjem hrane.

Koautor studije Šuran Vang je istakao da im je ova studija pokazala da definitivno postoji veza između broja žvakanja i hormona koji mozgu “kažu kada da počne i kada da stane da jede”.

Studijom je, naime, pokazano da je više žvakanja hrane povezano sa smanjivanjem nivoa grelina u krvi, hormona koji stimuliše apetit i povećavanja nivoa kolecistokinina (ČK), hormona koji smanjuje apetit.

“Na ove hormone treba definitivno obratiti pažnju u prepisivanju terapije za smanjivanje tjelesne težine”, naveo je Vang.

 

 

Izvor:nezavisne

Kanal MOST-a

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: