Važnost vitamina K

Vitamin K topi se u masnoćama, djelimično se topi u alkoholu, dok je u vodi potpuno ne topljiv. Vitamin K dijelimo na: vitamin K1 biljnog porijekla, K2 životinjskog ili bakterijskog porijekla, a K3 se dobiva sinteticki. Apsorpcija vitamina K u organizmu zavisi o žuči i gušterači.

Vitamin K preko crijeva dospijeva u krv i skuplja se u jetri, odakle se raspoređuje po raznim tkivima, a potom se izlučuje iz organizma fekalijama i urinom. Otporan je na toplinu, ali se pod uticajem svjetla i oksidanata vrlo brzo razgrađuje. Neophodan je za zgrušavanje krvi. Istraživanja su pokazala da vitamin K ima važnu ulogu u mineralizaciji kostiju.

Normalnom prehranom odrasli čovjek unese potrebnu količinu vitamina. Najviše su ugrožene novorođene bebe, zbog prirodno ograničene zalihe vitamina K koji se vrlo teško prenosi placentom, a crijevo novorođenčeta još uvijek ne može sintetizovati vitamin K. Nedostatak vitamina K može doći kod osoba koje se slabo hrane ili boluju od hroničnih crijevnih bolesti.

Vitamina K ima u: svinjetini, jajima, voću, mlijeku, kelju i kupus (zeleni, crveni), brokuli, karfiolu, zelenoj salati, spanacu, …

U crijevnoj bakterijskoj flori Vitamin K sintetizuju bakterije tankog i debelog crijeva.
Preporučen dnevni unos vitamina K kod dojenčadi je od 1 mikrograma vitamina K, dok se kod odraslih osoba preporučuje 45 mikrograma.

Izvor:ZenskiKutak

Kanal MOST-a

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: