Namirnice od kojih ćete biti nervozni

Hrana koja ubrzava organizam, blokira proizvodnju adrenalina i samo kratkotrajno izaziva osjećaj snage i poletnosti nije ono što biste trebali jesti tokom stresnih trenutaka. Stres bi se samo produbio.
Stres je okidač zbog kojeg organizam “zove” hranu, a čovjek je unosi i kad za to nema potrebe. Najčešće tako da ni ne osjeti što i koliko jede. Nutricionistkinja dr. Lejla Kažinić Kreho u knjizi Zdravi i fit navodi namirnice koji su pravi “uznemirivači” organizma te objašnjava šta se događa u tijelu nakon njihove konzumacije.

Slane grickalice, sendviči
Povećan unos soli blokira žlijezde koje luče adrenalin, a on vam daje dodatnu energiju i podiže raspoloženje. Bićete razdražljivi, umorniji i ubrzo ponovo gladni.

Slatke grickalice
Unos šećera izazvaće pad koncentracije, lupanje srca, zaboravnost, čak i poteškoće sa vidom i agresivnost. Pojedete li ih uveče teže ćete zaspati, a i izgubiti želju za seksom jer će šećerna injekcija snage djelovati vrlo kratko. Dok dođete do postelje splasnut će. Dugotrajno konzumiranje većih količina šećera opterećuje gušteraču i dovodi do dijabetesa.

Ljute grickalice
Ubrzivači organizma poput đumbira, hrena i čili papričica dobri su, ali ciljano. Nipošto ne dok ste pod stresom. Nakon unosa ljute hrane organizam dobija novu energiju i miješa je sa stresom te ga potencira. Osim toga, ljuta hrana razbuđuje pa je nemojte konzumirati uveče prije spavanja.

Kafa
Crni napitak izvor je stimulansa — kofein (potiče stvaranje hormona stresa, nakuplja salo oko struka, oštećuje srce i mozak), teobromin i teofilin (razbuđuju te mogu izazvati probleme sa spavanjem).

Čaj
Tamni čajevi puni su kofeina, oni čajevi koji sadrže bergamot i službeno su proglašeni opijatima. Ako ste skloni anemiji, odbacite naviku pijenja tamnog čaja ili kafe posle jela jer umanjuju apsorpciju gvozdja.

Alkohol
Svako ispijanje alkohola u vrijeme gužve na poslu kobno je jer se on pod djelovanjem insulina pretvara u mast i taloži na jetri. Ona zbog toga ne može obavljati svoju funkciju filtera, a upravo to radi prekovremeno, kada ste pod stresom. Otrovi ostaju u tijelu i talože se po okolnim organima. Sve što je više od čaše vina posle ručka kobno je.

Gazirana pića
Kombinacija kofeina i šećera i vjestackih boja – stres u bočici! Nekoliko decilitara hladnog napitka tek će kratko osvježiti, šećer će jurnuti u krv, leci na gušteraču, želudac će se šokirati od hladnoće, a vi ćete kratko biti hiperaktivni. Do iduće bočice.

Crveno meso
Sastojci iz junetine, govedine… podižu nivo dopamina i norepinefrina, a oba su povezana sa povećanjem uznemirenosti i stresa.

Izvor:Net.hr

Kanal MOST-a

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: